Sunday, June 1, 2008

Renungan Bersama

Kisah ini saya peroleh dari seorang sahabat melalui email:

Salam buat semua sahabat,

Baru 3 hari lepas saya menziarahi suami kawan yang kemalangan,suaminye patah kaki,sementara anaknye yg berusia 15thn

Patah tulang bahu dan kaki,,,,sedih tengok 2 beranak terlantar di hospital,,sebelum pulang saya memeluk erat, sahabat saya

Saya beri dia semangat,,,insyaAll ah kak, sham kuat hadapi semua ni,,,kata sham pada saya,,terasa sangat sham ni kurus,sebab mengidap sakit TB,

Tetapi beransur pulih,,,saya pun pulang ,saya berdoa smuga sham tabah ,,,amin

Malam tadi saya terima panggilan,,, yang sham telah kembali ke rahmatullah pada jam 9 mlm tadi,,innalillah, ,

apa yang telah terjadi?,,,saya pergi ke hospital kajang mlm tadi juge,ceritenye masih samar2,,,tp saya di beritahu sham muntah darah,pengsan,

dan meninggal dlm perjalanan ke hospital,dr Allah kite datang ke padaNya kite kembali…

sy berjumpa suami sham di hospital mintak dia kuat hadapi semua ni,,sy minta dia redha atas pemergian isterinye dan mengampunkn dosa sham,

Ye saya redha dan ampunkan segala2nye,, ,menitis air mata mendengar ucapan itu,,,syurgalah tempatmu sahabat ku,,,insyaallah, ,,

Syam meninggalkan suami dan 6 orang anak yang kecil sekali berusia 2tahun yg masih menyusu pada ibunye,,,,smuga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mu sahabat ku sham,,,amin,

Selepas mencoret semua ni saya akan menziarahi allahyarhamah yang akan di kebumikan sebelum waktu zohor,

Al -Fatihah

No comments: